ВО ИМЯ АЛЛАХА МИЛОСТИВОГО И МИЛОСЕРДНОГО
ﺑﺳﻡ ﺍﷲ ﺍﻟﺭﺣﻣﻥ ﺍﻟﺭﺣﻳﻡ
Аллах в переводе на русский - Бог, Господь, Всевышний

НДП ВАТАН tatar halyk firkasy. Rahim itegez!


ОТКРЫТОЕ ПИСЬМО ПРЕЗИДЕНТУ РФ ПУТИНУ О ПРЕДОСТАВЛЕНИИ ЯЗЫКАМ КОРЕННЫХ НАРОДОВ РФ СТАТУСА ГОСУДАРСТВЕННЫХ ЯЗЫКОВ РФ https://irekle-syuz.blogspot.com/2015/05/blog-post_72.html

ХОРМЭТЛЕ МИЛЛЭТТЭШЛЭР ПОДДЕРЖИМ СВОЕГО ТАТАРСКОГО ПРОИЗВОДИТЕЛЯ! ПЕРЕЧЕНЬ ТАТАРСКИХ ФИРМ. СПИСОК ОТКРЫТ!

l

УЯН ТАТАР! УЯН! стихотворение

http://irekle-syuz.blogspot.ru/2015/07/blog-post_79.html

зеркало сайта https://ireklesyuzweb.wordpress.com/

Азатлык Радиосы

вторник, 13 августа 2019 г.

Вахит Имамов: "Махсус куркытмакчы булалар дип уйлыйм"

https://www.azatliq.org/a/30106082.html?fbclid=IwAR1Aw4gY-ZlAmyON3t0dt7zeLJKvBKOLiN3vjSmkIB_O9vE1Y1mUC1E-mkI

Вахит Имамов: "Махсус куркытмакчы булалар дип уйлыйм"


Язучы Вахит Имамов
Вахит Имамовның "Яшерелгән тарих" китабын экстремистик әсәр дип тануны сорыйлар. Имамов моны "өстән" – хакимияттән кушылу белән аңлата һәм басым башлануга ишарәли.
Вахит Имамовның XVI–XVIII гасыр аралыгында татарларның азатлык өчен көрәшен тасвирлаучы "Яшерелгән тарих" ("Запрятанная история татар") китабы 1991 елда дөнья күргән. Барлыгы 12 телдә нәшер ителгән. Урысча варианты 1994 елда "Камаз" нәшриятында басыла. Китапны экстремистик әдәбият дип тануны Решитский фамилияле кеше сораган. Беренче утырыш 26 августта Татарстан Югары мәхкәмәсендә каралачак.
Язучы, Габдулла Тукай исемендәге дәүләт бүләге иясе Вахит Имамов моны хакимият кушуы белән эшләнә дип фаразлый. Имамовка басым да башланган. Татарстан китап нәшриятында чыгучы алты томлык китабының ике томы чыкканнан соң кинәт басылудан туктап калган. Азатлык Вахит Имамов белән сөйләште.
— Вахит әфәнде, Сезнең "Яшерелгән тарих" китабын тыюны сорап кем мөрәҗәгать иткән?
Решитский сүзе "рәшәткә" сүзеннән алынган, махсус куркытмакчы булалар дип уйладым
— Аның фамилиясе Решитский. Ләкин шикаятьне ул кеше язган дигән сүз түгел. Имеш, китап урысларга, христиан диненә каршы нәфрәткә чакыра диелә. Решитский дигән кешенең булмавы да мөмкин. Иванов, Сидоров, Козлов булуы да бар. Ләкин минем китап кемгәдер ошамады дип кенә, бөтен мәхкәмә, хокук органнарының кубуы гаҗәп.
— Ә кайсы көчләр сезнең китапны тыярга тели дип саныйсыз?
— Мин азрак чамалыйм. Ләкин бу бит хакыйкать дигән сүз түгел. Хәзер бит дөрес сүз әйтергә ярамый. Иң гаҗәпләндергәне шул — 30 ел элек, 1991 елда язылган әсәргә ябырылдылар. Имеш, урыска каршы, Русияне җимерүгә чакыра.
Вахит Имамовның "Яшерелгән тарих" ("Запрятанная история татар") китабы
Вахит Имамовның "Яшерелгән тарих" ("Запрятанная история татар") китабы
Янәсе, алар экспертиза үткәргәннәр. Ялланып эшләүче филологлар, психологлар хакимият нәрсә куша, шуны тота да яза. Аларга нинди заказ бирелгән, шуны үтиләр. Минемчә, тарихи китапка үз бәясен тарихчылар бирергә тиеш. Башка кешеләрнең экспертиза ясарга хакы юк. Решитскийга, Сидоровка ошамаганмы, юкмы — һәр китапның яраткан кешесе һәм яратмаганы бар. Бу татар өчен һәм татар милләтен яклап язылган китап. Аның яхшымы, юкмы икәнлеген татар милләтеннән сорасыннар. Моны Мәскәү дә, Решитский да, яшерен агентлар да хәл итәргә тиеш түгел. Китапны, йә авторны юкка чыгарасың килсә, 100 яшерен агент оештырып була. Безнең хакимият моны эшли ала.
Решитский фамилиясен "рәшәткә" сүзеннән алынуын искә алып, махсус куркытырга теләгәннәрдер дип уйладым.
— Ә экспертиза кайда ясалган?
— Кайдадыр әсәрне укып экспертиза ясый торган үзәк бар, күрәмсең. Решитскийның хатын да, экспертизаның нәтиҗәсен дә күрсәткән кеше юк. Шундук Татарстан Югары мәхкәмәсенә чакыралар. Димәк, "өстән" бик әйбәт кушылган. Тизрәк бу китапны тыяр өчен "өстән" боерык төшкән.
Әгәр мин Русияне таркалырга чакырам икән, Татарстанның суверенитет декларациясе, референдумын кире кагырга кирәк. Бу бер чылбырның бер линиясе.
— Мәхкәмә мөрәҗәгатендә нәрсәгә нигезләнеп экстремистик әдәбият дип тануны сорыйлар?
— Анысы язылмаган.
— Вахит әфәнде, "Яшерелгән тарих" китабы XVI–XVIII гасырларны үз эченә ала. Татарларның азатлык өчен көрәшен ничек күрсәттегез? Нәрсәләр бәхәс чыгара ала?
— Бу Вахит Имамов кына уйлап тапкан әйбер түгел. Аны бит инде миңа кадәр дә әллә ничә галим язган. Урысның Витебский, Устюговы. Мин Америка ачкан әйбер түгел. Витебский бер баш күтәрүне яза, Чалашниковы – икенче баш күтәрүне, Устюгов – өченчесен яза. Ләкин берләштереп берсе дә карамаган. Берсенең дә бу баш күтәрү башлыкларының бер гаилә кешеләре булуы башларына килмәгән. Урыслар аны шулай күрсәтәсе килмәгәндер, шуңа аерым баш күтәрүләр итеп тасвирлаганнардыр. 1681 елда – Сәет Түләкәй, 1705тә - Күчем Алдар баш күтәрүе була. Ул 72 төрле салым салуга каршы чыккан. Аннары Акай күтәрелеше була.
Өч кенә түгел, анда Батырша күтәрелеше бар. Китап шуның белән тәмамлана. Аннары Пугачев күтәрелешенә дә күчәм. Чөнки анда хәрәкәт көчләре урыс булмаган халыклар була. Татарлар 100 мең булган. Екатерина IIгә күтәрелештә 200 мең крестьян катнашкан дип хисап биргәннәр. — Бәлки "урыс колонизаторы", "урыс изүе" дигән сүзләрне ошатмаганнардыр?
Мәскәүгә 800 млрд сум акча түләп торабыз икән, иго беткән мени?
— Урыс колонизаторы, изүе булмаганмы әллә? Урыс изүе бүген дә бетмәгән. Мәскәүгә 800 млрд сум акча түләп торабыз икән, иго беткәнмени? Батый ханга ясакны күп дигәндә 10 процент җыйганнар. Менә шушылай сөйләшкән өчен мине яратмыйлар да инде.
— 1991 елда басылган әсәрдәге фикерләргә сезнең карашлар үзгәрмәдеме?
— Ниндидер аерым җөмләләргә карашым үзгәрә ала. Мисал өчен, бүген инде бәйсезлек, азатлык, ирек дип кычкыруның файдасы юк. Шуңа мин китапны "Ачы тарих, чын тарих шушы инде ул", дип тәмамлар идем.
— Мәхкәмәгә әзерләнәсезме, юристлар ялларга уйлыйсызмы?
— Адвокатлар яллыйсы булыр инде. Аннан башка булмас. Мин үз-үземне яклый алам. Әмма яклавымны ишетергә теләмәсәләр мин нишлим? Әлбәттә, экспертизаны тарихчылар ясауны таләп итәчәкмен. Филологлар, психологлар ясаганы ул ялган. Мин аны акча түләп, яллап эшләткән экспертиза дип атыйм. Акча түләсәләр, безнең илдә сукыр кешене күзле дип, күзлене сукыр дип язалар. — Тыелган китаплар булды бит инде. Бу очракта тыйсалар нишләргә җыенасыз? Ахыргача көрәшәчәксезме?
— Көрәштең ни, көрәшмәдең ни. Аның бит әле икенче ягы бар. Алар кайсы телдәгесен тыймакчы була соң? Ул китап бит 12 телгә тәрҗемә ителде. Алар аны нишләтмәкче була. Бөтен Җир шары буйлап җыймакчы булалармы? Русиянең бит кулы җитми. Төркия, Казакъстанга, Кытайга яки Азәрбайҗанга чыгып җыялармы? Казакъстанда ул 55 мең тираж белән инде 1995 елда ук чыкты. Аларның бит кулы җитми. Ике тапкыр алман теленә тәрҗемә ителде.
Һәр әйбернең яңгырашы булмый калмый. Менә Вахитның китабын мәхкәмәгә бирәләр икән дигән сүз чыгуга, минем 6 томлык китапны бастыруны туктаттылар. Икесе чыкты да, дүртесен шул килеш туктаттылар.
— Татарстан китап нәшрияте туктаттымы?
— Татарстан китап нәшрияте. Аны нәшрият эшләми бит. Акчаны мәдәният министрлыгы бирә. "Утлы дала", "Карабәк" романы белән бу эшнең нинди бәйләнеше бар?
— Бәлкем туры сүзле булганыгыз өчен?
— Анысы да бар. Туры бәреп әйткән кеше беркайчан да "любимчик" була алмый. Мин хакимиятнең яраткан кешесе һәм хакимиятне ярата торган кеше түгел.

Мечети Екатеринбурга дали месяц на переезд из центра на окраину

https://islamnews.ru/news-mecheti-ekaterinburga-dali-mesyac-na-pereezd-iz-centra-na-okrainu?fbclid=IwAR3JtwX5u2YMPoGoiMxKM-2x68yTJM8z8gWS9gtbsutxQz_Pt8xINIYBgFo

Мечети Екатеринбурга дали месяц на переезд из центра на окраину

Мечеть

Мечеть "Нур-Усман" выселили из центра


Мечеть «Нур-Усман» переезжает из центра Екатеринбурга на Сортировку, где община получила в аренду 1,5 га земли. На новом месте начались работы по возведению временной мечети, передает агентство ЕАН. Как сообщила исполнительный директор «Межнационального информационного центра» Нурзида Бенсгиер, дата переезда определена жестко, к 14 сентября мечети «Нур-Усман» в центре города быть не должно. Срок аренды земли составляет 11 месяцев. К декабрю 2019 года участок должен быть оформлен в качестве собственности Уральского мухатсибата для возведения капитальной мечети. По словам имама Артура Мухутдинова, новая мечеть не будет иметь статус соборной. «Мы всегда говорили, что это будет районная мечеть и ее строительство не снимает вопроса о Соборной мечети, для нее мы будем продолжать искать участок в центре города», - подчеркнул Мухутдинов. Временное здание мечети «Нур-Усман» расположено в Екатеринбурге на пересечении улиц Декабристов и Чапаева, где в 2007 году мэр Екатеринбурга Чернецкий и губернатор Свердловской области Россель заложили первый камень в основание Екатеринбургской Соборной мечети. Впоследствии земля была изъята у общины под предлогом строительства на ней спортивного объекта.

Полная версия на сайте ИА IslamNews:https://islamnews.ru/news-mecheti-ekaterinburga-dali-mesyac-na-pereezd-iz-centra-na-okrainu?fbclid=IwAR3JtwX5u2YMPoGoiMxKM-2x68yTJM8z8gWS9gtbsutxQz_Pt8xINIYBgFo

Кто вправе защищать имама Шамиля?

https://golosislama.com/news.php?id=37007&fbclid=IwAR1lBSsw6rCr0_XGmAN4x9rqtAq55oXCOFhBoYdGYhRbOYBLdkhfJtfcOc8
Кто вправе защищать имама Шамиля?


Споры об имаме Шамиле не утихают какой уже день - исторические разоблачения, хэштеги, гневные эмоции, кампании солидарности и уже даже извинения, чего только они уже ни повлекли за собой.
И с одной стороны, это отрадно, потому что говорит о том, что для мусульман Кавказа - имам Шамиль, рахимаху Ллах, это не пустое место, а то имя и та легенда, которая до сих пор способна мобилизовать их. С другой стороны, печально то, что эта мобилизация затрагивает в основном эмоции, а не является мобилизацией смысловой.
Если же абстрагироваться от эмоций, можно будет увидеть, что в этом споре есть две последовательные противостоящие позиции, и есть множество людей, которые выглядят достаточно нелепо.
Начнем с первых. У Рамзана Кадырова в этом вопросе достаточно цельный подход: сопротивление России было бессмысленным и во времена имама Шамиля, и на рубеже нашего и прошлого веков, оно принесло чеченцам одни беды, а потому им нужно думать и заботиться о себе. Позиция понятная, выводя за скобки то, что в среде самих чеченцев существует немало, мягко говоря, несогласных с тем, как именно сегодня Кадыров о них думает и заботится. 
Вторая позиция - полная и последовательная противоположность первой - сопротивление имело смысл и тогда, и в наше время, и более того, не закончено, имам Шамиль же является одним из ярких его символов, несмотря на его трагическое пленение. Причем, следует отметить, что среди ее сторонников есть не только дагестанцы, но и чеченцы, у которых заявление Рамзана Кадырова вызвало точно такие же эмоции.
Однако если защита имама Шамиля людьми из второй категории абсолютно логична, то совершенно неясно, о чем негодуют те "защитники имама Шамиля", которые уже давно не то, что о сопротивлении империи не думают, а сами превратились в ее верных слуг и на каждом шагу это подчеркивают?
Если ты на различных ТВ-шоу поддерживаешь политику России в Сирии, зачем тебе приезжать в Грозный "защищать честь имама Шамиля", если только ты не хочешь уехать оттуда на новом Мерседесе?
Какой смысл несет "защита имама Шамиля" со стороны тех, у кого по сути-то с Рамзаном Кадыровым нет разногласия в главном вопросе - бесполезности и вредности сопротивления империи, которой они давно уже встали на службу? Исторического хайпа? Разогревания межнациональных эмоций? Или может быть психологической самозащиты для тех, кто хочет доказать себе, что они такие же, как имам Шамиль - если он сдался России, то это не зазорно и им? Но имам Шамиль был пленен после сорокалетней войны и был почетным пленником и не более, а в каком Гунибе и после какой войны попали в плен они, нынешние пропагандисты и функционеры путинского режима, "защищающие" имама Шамиля?
Стоит отметить - и не по соображениям политической "такыйи" - что мы таким образом отнюдь не подстрекаем всех, кто хочет по праву считать себя духовными потомками имама Шамиля, хвататься за оружие и вести сопротивление точно так же, как оно велось в середине позапрошлого века или на рубеже нынешнего и прошлого. Однако ошибочно думать, что альтернативой этому является полная безропотность, прерываемая только в те редкие моменты, когда затрагиваются по сути национальные символы и чувства.
Показателен в этом смысле пример политика в соседней республике той же самой РФ - Башкортостане, который сейчас имеет шансы получить пятый срок лишения свободы за то, что в наши дни, адекватными современности методами продолжает дело исторических героев освободительной борьбы башкирского народа вроде Салавата Юлаева и Ахмета заки Валидова. Кстати, как и в случае с имамом Шамилем в современном Дагестане их память в Башкортостане тоже увековечена и прокремлевская башкирская номенклатура также на словах их чтит. Однако всем хорошо понятно, что настоящими юлаевцами и валидовцами в наши дни являются те, кто ставят острые политические вопросы о правах республики и защите федерализма, и кого за это из раза в раз бросают за решетку, как Айрата Дильмухаметова или подвергают административному прессингу как движение "Башкорт".
А что дает право защищать имама Шамиля в наши дни?
АВТОР: ИКРАМУТДИН ХАН

10 августа на проспекте Сахарова в Москве писательница Людмила Улицкая прочла со сцены свое стихотворение для 50-тысячного митинга. Посмотрите, как это было.


10 августа на проспекте Сахарова в Москве писательница Людмила Улицкая прочла со сцены свое стихотворение для 50-тысячного митинга. Посмотрите, как это было.

















https://www.novayagazeta.ru/articles/2019/08/10/81563-ulitskaya-chitaet-stihotvorenie-na-50-tysyachnom-mitinge-v-moskve-video

Мы пришли с открытыми лицами,
а у вас Росгвардия и полиция.
А у вас великое воинство,
а у нас человеческое достоинство.
Мы ботаники и чайники,
вы гэбешники и начальники.
Вы прикрыты щитами мощными,
а у нас в руках ничегошеньки.
Разве только на руках дети малые.
Так зачем на нас идти с балаклавами?
Мы не драться пришли — разговаривать,
и не надо нас отоваривать
кулаками и спецдубинами,
Суд устраивать над невинными,
Разбивать народ на две партии:
на простых ребят — и Росгвардию.
Мы ботаники и чайники,
вы гэбешники и начальники...
И за нами страна огромная,
а за вами — воронки да вороны.