ВО ИМЯ АЛЛАХА МИЛОСТИВОГО И МИЛОСЕРДНОГО
ﺑﺳﻡ ﺍﷲ ﺍﻟﺭﺣﻣﻥ ﺍﻟﺭﺣﻳﻡ
Аллах в переводе на русский - Бог, Господь, Всевышний

НДП ВАТАН tatar halyk firkasy. Rahim itegez!


ОТКРЫТОЕ ПИСЬМО ПРЕЗИДЕНТУ РФ ПУТИНУ О ПРЕДОСТАВЛЕНИИ ЯЗЫКАМ КОРЕННЫХ НАРОДОВ РФ СТАТУСА ГОСУДАРСТВЕННЫХ ЯЗЫКОВ РФ https://irekle-syuz.blogspot.com/2015/05/blog-post_72.html

ХОРМЭТЛЕ МИЛЛЭТТЭШЛЭР ПОДДЕРЖИМ СВОЕГО ТАТАРСКОГО ПРОИЗВОДИТЕЛЯ! ПЕРЕЧЕНЬ ТАТАРСКИХ ФИРМ. СПИСОК ОТКРЫТ!

l

УЯН ТАТАР! УЯН! стихотворение

http://irekle-syuz.blogspot.ru/2015/07/blog-post_79.html

зеркало сайта https://ireklesyuzweb.wordpress.com/

Азатлык Радиосы

воскресенье, 21 февраля 2016 г.

ИСХАКЫЙ МӘКАЛӘЛӘРЕНДӘ РОССИЯ


http://www.madanizhomga.ru/tt/component/k2/item/1968-ishakyiy-m%D3%99kal%D3%99l%D3%99rend%D3%99-rossiya.html

ИСХАКЫЙ МӘКАЛӘЛӘРЕНДӘ РОССИЯ

Гаяз Исхакыйның “Русиянең киләчәге” дигән мәкаләләрен укыгач, аның тирән белемле тарихчы, кыю сүзле публицист, алдан күрүчән сизгер сәясәтче икәнлегенә тагын бер тапкыр инанасың. Чыннан да, Г.Исхакыйның публицистик теле үткен, зәһәр, бай. 
 
“Русиянең киләчәге” тугыз мәкаләдән торган тулы бер циклны тәшкил итә.  Аның 1929 елда  язылган беренче мәкаләсендә сүз СССРдагы гомуми икътисади-сәяси вәзгыять турында бара. Биредә Г.Исхакыйның, гомумән, большевизмны сөймәве, хәтта күрә алмавы ярылып ята.
 
Шул ук вакытта автор 1917 елдан соң Россиядән Европага мөһаҗирлеккә киткән сәяси көчләргә шактый тулы характеристика биргән. Аларның берсе – монархистлар. Иске түрәләр һәм хәрбиләр Россия императоры Николай I нең оныгы бөек князь Николай Николаевич (1856-1929) тирәсендә берләшкән.
 
Аннары Исхакый калдык-постык демократик партияләрне санап китә. Чыннан да, кадетлар партиясен оештыручы Павел Николаевич Милюков (1859-1943) һәм кадетларның лидеры Пётр Бернгардович Струве (1870-1944), октябристлар лидеры Александр Иванович Гучков (1862-1936), шулай ук трудовиклар, уң эсэрларның фиркаләре мөһаҗирлектә СССРдагы большевизмга каршы сәяси көрәш алып барган. 
 
Өченче урында азсанлы социалистлар партиясе тора, ләкин аларның фиркасе өч-дүрт төркемгә бүленгән, мәсәлән, сәясәтче, публицист Виктор Михайлович Чернов (1873-1952) группасы.
 
Болардан соң Г.Исхакый меньшевикларны, “Евразия” агымы тарафдарларын да телгә ала. 
 
Икенче мәкаләсендә Исхакый украиналыларның руслардан аерым бер милләт икәнлеген, нинди тарихка ия булуын язып уза, Февраль һәм Октябрь инкыйлабларыннан соң Украинадагы катлаулы вәзгыятьне тасвирлый,  украин мөһаҗирләренең өч төрле партиясенә бәяләмә бирә. Аның бу мәкаләсе бүгенге Украинага бәйле рәвештә хәзерге заманда да актуаль яңгырый. 
 
Г.Исхакый украиннарны Рос­сия­дә яшәгән башка милләтләрнең иң зуры дип яза. Украиналылар үзләрен 45 миллион чамасы дип атаса, большевиклар аларны 31 миллионнан артык дип хисаплаган. Исхакый украин халкының үз фикерен хакыйкатькә якын итеп саный, шуңа күрә 45 миллион санын хуплый һәм аларның Мәскәүгә кушылу тарихын сөйләп үтә. 1654 елда алар үз теләге белән, ләкин үзләренең милли хокукларын саклау шарты белән, ягъни гаскәр, мал-мөлкәт эшләрендә һәм гетман сайлауда мөстәкыйль булу шарты белән, Мәскәүгә кушылганнар. Ләкин ул килешүне Мәскәү тиз оныткан һәм тора-бара Украина бер колониягә әверелгән. Бу золымга каршы украиннар берничә тапкыр баш күтәрә, мәсәлән, 1709 елда Мазепа восстаниесе. Һәр баш күтәрүдән соң украин халкы милли хокукларын югалта гына барган: 1764 елда аерым хөкүмәтен югалткан, 1775 елда үз гаскәре бетерелгән, ә 1876 елда патша Россиясе украиннарны аерым милләт итеп танымый башлаган, украин телендә мәктәп, тәрбия эше һәм китап басу тыелган. 
 
Г.Исхакый фикеренчә, украин халкы үзенең каны, гореф-гадәте, тарихы вә теле ягыннан великорусларга охшамаган. “Этнография ягыннан төрек-татар берлә слау (славян – И.Ф.) халыкларының кушылуыннан килеп чыккан бер милләттер. Мәдәният ягыннан да Аурупа мәдәниятенә поляк вә нимесләр васитасы (арадашлыгы – И.Ф.) берлә бәйләнгән”, – дип яза. Телләре славян булса да, ди Исхакый, великорус теленә тәмамән башка булган аеры юлдан хәрәкәт итәдер. “Халыкның табигате, гореф-гадәте дә (халык әдәбияты, музыкасы, җыры, көе вә биюе) великорусларныкыннан артыграк, төрек-татарга якынрак. Боларны руска бәйләгән бер генә йеп бар – православныйлык”.
 
Украин халкы үз телендә укытылмыйча руслаштырылган һәм поплар ярдәме белән миллилеге югалтылган. Ләкин бу эшләр беренче карашка уңышлы күренсә дә, һичбер нәтиҗә бирмәде, ди Исхакый. Чөнки кайбер украин зыялылары руслашса да, миллилек хисе бөтенләй үлмәгән. 1917 елда Февраль революциясе булгач та, украин милләте үз хокукын даулап мәйданга чыккан, милли гаскәр оештырган, Вакытлы хөкүмәткә буйсынмый торган милли идарә төзегән, Мәскәүдә Учредительное Собрание куылгач, бәйсезлек игълан иткән. Ләкин 1920 елда, белгәнебезчә, большевиклар Петлюраны җиңгәч, милли Украинаны бөтенләй буйсындыра. 
 
Украина хакындагы мәкаләсен Г.Исхакый болай тәмамлый: “Обжектив уларак  каралса, Украина истикъляленең (бәйсезлегенең) бөтен кирәкле нигезләре салынган, терәкләре корылган вә яңа дәүләтнең яшәве өчен бөтен хәзерлекләр эшләнгән хәлдәдер. Шуның өчен мөстәкыйль Украинаның рәсмән яши башлавы бер вакыт вә заман мәсьәләсе генәдер. Большевикларның бу көн Украинага каршы иткән кысынкылыклары руслык ноктасыннан һичбер файда бирмиячәктер. Беренче форсатта мөстәкыйль Украина мәйданга чыгачактыр вә яшәячәктер!” 
 
Автор өченче мәкаләсен Кавказ хәлләренә багышлый. “1917 ел революциясеннән соң үзләренең Русиядән аерылыгын вә үзлеген иң нык аңлаган халык, шөбһәсез, Кавказ милләтләре булгандыр”, – дип яза Г.Исхакый. Ул иң элек Көньяк Кавказга кергән Әзәрбәйҗан, Гөрҗестан  вә Әрмәнстандагы вәзгыятьләрне аерым-аерым тасвир кыла. Большевикларның бу илләрне хәйлә юлы белән һәм көч кулланып басып алганнарын тәфсилләп яза.
 
Мәкаләсенең беренче һәм соңгы өлешләрендә Төньяк Кавказны да, аерым алганда, Дагстанны, мәшһүр Шамилне искә ала. Большевиклар Төньяк Кавказны көчсезләндерү өчен аның идарәсен Ростов-на-Дону шәһәренә күчергәннәр һәм “Төньяк Кавказ ягы” (ул чакта - Северокавказский, бүген - Ставропольский  край) дип атаганнар.
 
Г.Исхакыйның дүртенче мә­каләсе – Төркестанны русларның басып алуы, ә 1918-1919 елларда большевизм гаебе белән Төркестанда булган “искиткеч” ачлык (Г.Исхакый язганча, 2 000 000 кеше ачка үлгән!!!), большевикларның Бохара һәм Хива ханлыкларын бетерүе турында. Нәтиҗәдә, борынгы төрки ханлыклар урынына Бохара Халык Җөмһүрияте төзиләр. Ләкин большевиклар хөкүмәте “Бохара Халык Җөмһүриятенең саклануын рус гаскәренә тапшыр­ды. Бу вакытка кадәр исән калган Бохара мәмләкәтен баштанаяк талады. Җефәк чапан кимәгән рус солдаты вә ияренең астына палас салмаган рус атлысы калмады. Төркестаннан Самарага чаклы булган тимер юл буе бөтенләй Бохарадан таланган мал берлә тулды. Бохара чапаны, Бохара паласы, Бохара җефәге, Бохара көмеш келәме бөтен базарларны, талчукларны тутырды”.
 
Бишенче мәкалә дүртенчесенең дәвамы. Анда сүз Госманлы дәүләтенең сәяси һәм хәрби эшлеклеләре Әнвәр (1881-1922) вә Җәмал (1872-1922) пашалар, Бакуда 1920 елда III Интернационал үткәргән һәм Григорий Зиновьев җитәкчелек иткән Көнчыгыш халыкларының I съездында катнашып, Әнвәр пашаның чыгыш ясавы, гражданнар сугышы елларында большевикларның Җәмал пашаны Тифлистә үтерүләре, Төркестанда Әнвәр пашаның басмачылар ягына чыгуы һәм үтерелүе, басмачылыкны җиңү хакында бара.
 
1924 елда Төркестанның тарихи исемен оныттыру өчен Төркестанны Үзбәкстан, Төркмәнстан, Таҗикстан, Каракалпакстан, Кыргызстанга аерым-аерым бүләләр һәм бу җөмһүриятләрне СССРның әгъзалары итеп билгелиләр. 1925 елда бу бүленеш рәсми рәвештә тәмамлана: Таҗикстан өлкә генә булып калдырыла, 7 миллион халыклы Казахстан җөмһүрияте оештырыла, ә Каракалпак өлкә дип атала башлый. Шулай итеп, Төркестан исеме бөтенләй бетерелә, ди Исхакый.
 
Алтынчы мәкалә Кырымга багышланган. Исхакый Кырымның төрки дөнья өчен әһәмиятен башка төрки өлкәләрнекеннән зуррак дип санаган. VIII гасырдан башлап төркиләр кулындагы Кырым гасырлар буе төрки илләрне үзара бәйли торган күпер булып исәпләнгән. Идел елгасыннан, Хәзәр (Каспий) диңгезеннән йөзеп килгән сәүдә көймәләре Дон елгасының кичүеннән үтеп, Кырымга барган, аннары Кырым портларыннан Кара диңгезгә юл тоткан. Европадан китерелгән товарлар шул ук юлны үтеп, Идел-Уралга, Себергә, Төркестанга, Кытайга кадәр барып җиткән. Чыңгыз ханның оныгы Хубилай хан (1215-1294) заманында сәүдәгәрләрнең Судактан Пекинга 40 көндә барып җитә алулары атлы юлның гаять тә тиз эшләве белән аңлатыла. Алтын Урда империясе чорында Кырым автономияле өлкә булса да, географик урыны буенча төрки дөнья­ның урта бер җирендә торган. Алтын Урда җимерелгәч барлыкка килгән Кырым ханлыгы Госманлы төрекләре белән Идел-Урал татарларын бер-берсенә бәйләгән. 1520 елда Шаһгали Казан тәхетенә утыргач, Кырымның олуг ханы Мөхәммәдгәрәй туганы Сәхибгәрәйне Казанны коткарырга җибәргән. Казан татарлары Сәхибгәрәйне хан итеп сайлаганнар. Кырым белән Казан берләшеп, Мәскәү кенәзлегенә һөҗүмнәр ясагач, Мәскәү кенәзләре тагын татар ханнарына салым түләргә мәҗбүр ителгән. Ул чорда Кырым госманлылар белән килешү төзегәнгә күрә, Казан да Кырым аша Госманлы дәүләтенә бәйләнгән булган. Г.Исхакый сүзләренчә, шуңа күрә Казанда Госманлы патшаларын Ислам хәлифәсе дип танып, 1520-1566 елларда Госманлы империясе солтаны булган Сөләйман Кануни заманында исемнәренә хөтбә (мактау) укый башлаганнар. 
 
Г.Исхакый 1783 елда Россия империясе Кырымны басып алгач, Казан белән Кырым арасындагы мөнәсәбәтләр яңадан дәвам итүен, элемтәләр урнашуын  әйтеп үтә. Аннан соң автор XIX гасырның икенче яртысында Кырымда туып- яшәгән, төрки дөньяда бик якты эз калдырган Исмәгыйль бәк Гаспринскийны зур хөрмәт белән искә ала. Алга таба 1917 елдан соңгы кискен үзгәрешләрне тасвирлап уза. Кырым татары большевикны танымады, дип яза Исхакый. 1917 елның 24-26 ноябрендә уздырылган милли корылтай Кырымның мөстәкыйльлеген игълан иткән, Милли Кырым хөкүмәтен төзегән, хөкүмәтнең рәисе итеп Чәләбиҗиһан Чәләбиевне, хәрби министр итеп Җәгъфәр Сәедәхмәдне билгеләгән. Ләкин аларны танымаган Севастопольнең большевик матрослары бераз вакыт узгач, Ленин кушуы буенча, 1918 елның 5 гыйнварында кырымтатар гаскәренә һөҗүм иткән, 13 гыйнварда җиңүгә ирешкәннәр. Большевиклар татар офицерларын күпләп кырган, кулга алынган Чәләбиев тә Севас­тополь төрмәсендә 23 февральдә вәхшиләрчә юк ителгән. 1918 елның язында немецлар Кырымны  алган һәм большевикларны куган. Төркиягә хәрби ярдәм сорарга киткән Җәгъфәр Сәедәхмәд туган иленә кире кайткач, немец гаскәре командующие аны тоттырып яптыра, бераздан чыгара һәм Кырым хөкүмәте төзергә рөхсәт бирә. Хөкүмәт рәисе итеп поляк татары генерал Мөхәммәд Сөләйман улы (Мацей Александрович) Сулькевич  (1865-1920) куела. 
 
Алга таба мәкаләдә 1918 елның 11 ноябрендә алманнарның Кырымны ташлап китүләре, Деникинның Кырымны кулга төшерүе, аның җиңелүе, французларның Деникин урынына Врангельне куюлары, аның да җиңелеп 1921 елда Истанбулга качуы, большевикларның Кырымны яулап алулары бәян ителә...
 
Илһам ФӘТТАХОВ,
 
филология фәннәре кандидаты,  КФУ доценты. 
 
Әдәбият: Исхаков М.Г. Әсәрләр: 15 томда. Т. 10.: публицистика. – Казан: Татар. кит. нәшр., 2013.

Минтимер Шаймиев открыл выставку «Путешествие Ибн Фадлана: Волжский путь от Багдада до Булгара»

http://tatmsk.tatarstan.ru/rus/index.htm/news/569202.htm

Минтимер Шаймиев открыл выставку «Путешествие Ибн Фадлана: Волжский путь от Багдада до Булгара»

20.02.2016
Выставка посвящена путешествию Ибн Фадлана. Ахмад ибн Фадлан – второе лицо посольства, направленное аббасидским халифом в 921-922 годах ко двору царя Волжской Булгарии Алмышу сыну Шилги. Миссия Ибн Фадлана пролегала от Багдада до Булгара. Он описал этот путь в своей книге «Записка». Очень ярко и самобытно повествуется в ней о народах, через земли которых он проехал.
В Центре «Эрмитаж-Казань» открылась выставка «Путешествие Ибн Фадлана: Волжский путь от Багдада до Булгара». В церемонии открытия приняли участие Государственный Советник Татарстана, Председатель попечительского совета Республиканского фонда «Возрождение» Минтимер Шаймиев, директор Государственного Эрмитажа Михаил Пиотровский, директор ГБУ «Государственный историко-архитектурный и художественный музей-заповедник «Казанский Кремль» Зиля Валеева, министр культуры РТ Айрат Сибагатуллин, председатель Совета муфтиев России и Духовного управления мусульман РФ муфтий шейх Равиль Гайнутдин, председатель Духовного управления мусульман РТ Камиль Самигуллин, Чрезвычайный и Полномочный посол Республики Ирак в РФ Исмаил Шафик Мухсин, руководители музеев и др.
Зиля Валеева рассказала, что данная выставка – 15-я по счету, организуемая Государственным Эрмитажем в Казани. Организаторами выставки также являются Государственный историко-архитектурный и художественный музей-заповедник «Казанский Кремль», Государственный исторический музей, Государственный музей Востока, Московский Фонд поддержки и развития научных и культурных программ имени Ш.Марджани, Волгоградский областной краеведческий музей, Самарский областной историко-краеведческим музей имени П.В.Алабина, Астраханский объединенный историко-архитектурным музей-заповедник.
С приветственным словом перед собравшимися выступил Минтимер Шаймиев.
«В Казани находится единственный полноценный филиал всемирного известного Эрмитажа. Михаил Пиотровский каждый раз, когда у нас открывается выставка из Эрмитажа, приезжает на ее открытие. Я посчитал, что в этом году исполняется 50 лет, как Пиотровские, сначала отец Борис, затем сын Михаил руководят «Эрмитажем». Это пример, как надо быть достойным этого дела и быть настолько уважаемым в стране и мире и так долго уметь руководить. Вы отстаиваете очень непростые вопросы, вы являетесь авторитетом, защитником, на которого мы ориентируемся. Надо постараться сохранить наследие и нашу культуру, иначе мы очень много потеряем. Мы восстанавливаем Болгар и Свияжск. Болгар включен в список всемирного наследия «Юнеско». Но если бы не было бы материалов того времени, записок Ибн Фадлана, мы не смогли бы доказать, что в 922 году в Болгаре был добровольно принят ислам. Я рад приезду Исмаила Шафика Мухсина, вы поддерживаете прекрасные связи с нашей республикой, нашим народом, и сегодня приехали на наш праздник. Сейчас времена непростые, но культура – превыше всего. Мы в Татарстане это ценим. 4 ноября 2015 года, в День народного единства, Президент Татарстана Рустам Минниханов подписал указ «О создании Болгарской исламской академии и воссоздании собора Казанской иконы Божьей Матери». Это является примером дружбы, взаимопонимания. Этим взаимопониманием надо жить в тяжелые времена. Но все будет хорошо. Надеемся, что заложим камень, символизирующий начало строительства академии в мае, в день принятия ислама в Болгаре, а также 21 июля – мы заложим камень, где был разрушен собор», - отметил Минтимер Шаймиев.
«Сегодня мы представляем выставку, которая рассказывает о культурах государств, которые существовали. В основе лежат подлинные вещи, представляющие культуру и искусство народов, о которых так или иначе рассказал Ибн Фадлан. Письменные данные привязываются к археологическим культурам и памятникам. Символом всего этого мира являются серебряные дирхамы. Они были символом богатства, а также распространения ислама. «Записка» Ибн Фадлана – яркий памятник арабской географической литературы, которая была характерным элементом арабо-мусульманской культуры. Мы много говорим о едином музейном пространстве России и сегодня демонстрируем всем, как оно работает. Такое нельзя было создать без участия всех музеев. Каждый музей обладает сокровищами, которое вместе делает написанное Ибн Фадлана более понятным. По существу перед нами в этих залах книга, благодаря Ибн Фадлану Болгар получил статус «Юнеско». Это часть большой программы по изучению культуры ислама», - отметил Михаил Пиотровский.
На выставке представлено свыше 2 тыс. экспонатов VIII-XII веков, купленных на аукционах и обнаруженных в результате археологических раскопок. Наряду с иранской керамикой, стеклом X века, ювелирными украшениями, принадлежностями конского убора, оружием будут демонстрироваться характерные для того или иного народа детали костюмных комплексов и бытовая утварь.
Географические рамки выставки включают Ближний Восток, Среднюю Азию, Северный Кавказ, Поволжье, Прикамье и Предуралье. Экспозиция занимает пять залов центра, площадь которых соразмерна с площадью Большого (Николаевского) зала Зимнего дворца.
Первый зал отражает культуру Ближнего и Среднего Востока, второй – культуру Средней Азии и Северного Ирана. Третий зал – сокровищница азиатских ремесленников, живших в кочевых государствах. Четвертый представляет культуру кочевых народов, пятый будет посвящен культуре северных народов: Скандинавии и нарождающегося Русского государства.
Фото: tatarstan.ru; kazan-kremlin.ru


Пресс-служба Полпредства РТ в РФ по материалам ИА "Татар-информ"

Милли активист Гомәр Батыршага мәхкәмә 29 февральдә дәвам итәчәк

http://www.azatliq.org/content/article/27564091.html

Милли активист Гомәр Батыршага мәхкәмә 29 февральдә дәвам итәчәк

"Прокурор мине экстремизмга чакыруда гаепле итәр өчен төрле юлларны эзли", ди Гомәр хәзрәт Батырша.
Гомәр хәзрәт Батырша

Биектау районы мәхкәмәсе шимбә татар милли хәрәкәте активисты Гомәр хәзрәт Батырша эшен карады. Чираттагы мәхкәмә утырышы 29 февральгә билгеләнгән.
"Прокуратура бу ялган дәлилләр белән мине гаепләп булмаганны аңлый. Хәзер прокурор тикшерүчеләрнең вазыйфаларын үз өстенә алып мина каршы сөйләрдәй шаһитлар эзли, шуңа күрә дә вакытны сузалар, миңа каршы кемне дә булса табасылары килә", ди Батырша.
Гомәр хәзрәт Батыршага мәхкәмә 18 гыйнварда башланды. Аны Дагыстанда мөселманнарны эзәрлекләүгә каршы митинг видеосын ВКонтакте социаль челтәре аша таратуда гаеплиләр. Прокуратура бу видеоны экстремизмга өндәү дип бәяләп активистны җинаять җаваплылыгына тартырга тели. Батырша видеоны куймавына дәлилләр китерә.
"Минем мулла буларак милли хәрәкәткә кушылып китүем аларның ачуын бик каты чыгарган дип уйлыйм. Алар дини кешенең милли хәрәкәттә катнашуын һич тә теләми һәм мине аннан читләштерү максаты белән эш итәләр дип исәплим", дигән иде Гомәр хәзрәт 18 гыйнвар мәхкәмәсеннән соң.
"Агора" халыкара хокук яклау оешмасы 2015 елда интернетта сүз ирегенә, бәйсез фикер белдерүгә карата хакимиятләр тарафыннан булган басымның, эзәрлекләүләрнең арта баруын белдереп хисабынигълан итте. Хокук яклаучылар мәгълүматларына күрә, 2015 елда Татарстанда интернет кулланучыларга басым сизелерлек арткан. Интернетта төрледән-төрле тыюлар, эзәрлекләүләр, хөр фикер белдерүчеләргә басымнар 143тән 569га җиткән.

Татар активистлары Ана теле көнендә Казан үзәгендә митинг уздыра алмады


http://www.azatliq.org/content/article/27564196.html

татарстан

Татар активистлары Ана теле көнендә Казан үзәгендә митинг уздыра алмады

18 февральдә Казанның Вахитов районы мәхкәмәсе татар активистларының шәһәр хакимиятенең аларга митинг уздыруга рөхсәт бирмәвенә карата дәгъвасын кире какты. Активистлар бу карарны Татарстан Югары мәхкәмәсенә шикаять итәргә җыена.

Шикаятьче Радик Зинанов 16 февральдә 11 сәгать 20 минутта Казан шәһәр башкарма комитетына башкаланың Бауман урамында Шаляпин һәйкәле һәм сәгать яны, Тукай мәйданында Гумилев һәйкәле, Татарстан урамында Камал театры яны һәм Пушкин урамында Вахитов һәйкәле янында, ягъни биш урынның берсендә 21 февраль - халыкара Ана теле көненә багышлап митинг уздыру теләген белдерә.
Ләкин шәһәр башкарма комитеты бу биш урынның да 21 февральдә һәм Зинановкүрсәткән вакытларда башка оешмалар чараларына бирелгән булуын күрсәтеп, 17 февральдә 14 сәгать 25 минутта бу мөрәҗәгатьне кире кага һәм татар активистларына Казанның Крылья Советов паркы яисә Дәрвишләр бистәсендә митинг уздыруны тәкъдим итә.
Радик Зинанов Казан шәһәре башкарма комитетының бу җавабы белән килешмичә 17 февраль кичендә башкаланың башкарма комитетын мәхкәмәгә бирә.
Зинанов мәхкәмә шикаятендә шәһәр хакимиятенең үз белдерүенә җавабын нигезсез дип табуны һәм 21 февральдә Казанда үзләре белдергән биш урынның берсендә 13.00-15.00 сәгатьләре арасында митинг үткәрүгә мөмкинчелек бирүне таләп итә.
Нәтиҗәдә, 18 февральдә Казанның Вахитов районы мәхкәмәсе әлеге эш буенча мәхкәмә утырышы уздырды.
Кичке якта узган мәхкәмә утырышына Радик Зинанов ягыннан 15ләп татар активисты катнашты, Казан башкарма комитетыннан бер вәкил килде.
Зинанов мәхкәмә башында ук хөкемдар белән утырышны татар телендә уздыру темасында кызу гына бәхәсләшеп алды. Хөкемдар үзе татар булуга карамастан, мәхкәмәнең урыс телендә узачагын һәм шикаятьче урысча аңламаса аңа тәрҗемәченең кирәк булачакмы, юкмы икәнен сорап, Татарстанда ике дәүләт теле булуын күрмәмешкә салышты. Дүрт биш мәртәбә тәрҗемәче кирәкме дигән кат кат бирелгән сорауга Зинанов башта мәхкәмәдә татар телендә үз фикерен белдерергә җыенуын әйтсә дә, алга таба мәхкәмә утырышының башка көнгә күчерелүен теләмичә хөкемдарның утырышны урыс телендә уздыру теләгенә каршы килә алмады.
Шулай итеп мәхкәмә утырышы урыс телендә башланды һәм аннан ике якның фикерләре тыңланды.
Зинанов шәһәр башкарма комитетының шәһәрдәге биш урынның берсендә митинг уздыру теләген канәгатьләндермичә үз хокукларының бозылуын әйтте һәм берүк вакытта Казан башкарма комитетының үз белдерүенә мөрәҗәгать вакытын күрсәткән тиешле мөһернең сугылмавын һәм шулай итеп башка оешмаларның белдерүләрен үзенекенә караганда алданрак бирелгән итеп күрсәтелгән булу ихтималын җиткерде.
Зинанов мәхкәмә утырышы барышында үзе күрсәткән урыннарда чара уздырырга җыенган биш оешманың бишесенә дә шалтыратып чыгуын, бу биш оешмаларның өчесенең телефоннарының бөтенләй эшләмәвен, бер оешманың үз чараларын 10.00-11.30 сәгатьләре арасында уздырырга җыенуларын, ә бер оешманың исә, үз чараларын урамда уздыру хокуклары булмавын, бары тик бина эчендә яисә паркта уздыру мөмкинлеге булуы турында әйтүен дә хөкемдарга җиткерде.
Хөкемдар шикаятьченең белдерүенә шәһәр башкарма комитетының ни өчен тиешле вакытны күрсәткән тиешле мөһерне сукмавы белән кызыксынса да, анык кына җавапны ала алмады. Башкарма комитет вәкиле үзләренә килгән барлык документларга да тиешле мөһернең сугылуын, бу очракта ни өчен сугылмаячагын ачыкларга тырышачагын әйте.
Бер сәгатькә барган мәхкәмә утырышы ахырында хөкемдар шикаятьче Радик Зинановның шикаятен кире какты.
Радик Зинанов мәхкәмә чыгышында Азатлыкның сорауларын җаваплап, елдан-ел, көннән-көн татар теленең кысылуын, Татарстан Конституциясендә татар теле дәүләт теле дип игълан ителсә дә аның дәүләт теле булып тормавын белдерде.
"Моны бүген мәхкәмә утырышында да күрергә мөмкин булды. Мин утырышны татар телендә алып баруны теләсәм дә, таләп итсәм дә хөкемдар Дәүләтшина миңа авыз ачырга да ирек бирмәде, сезгә тәрҗемәче кирәкме дип минем авызымны япты. Шулай итеп минем татар телендә сөйләү хокукымны катгый рәвештә бозды. Ә бит минем шәһәр хакимиятенә дә, аннан килгән җавап та, мәхкәмәгә бирелгән мөрәҗәгатем дә татар телендә язылган. Татар телендә язылгач мәхкәмә дә татар телендә үтер дип уйлаган идем. Әмма хөкемдар Татарстанда татар телендә бернинди хөкем чыгармый.
21 февраль Халыкара Ана теле көне митингын Дәрвишләр бистәсе һәм Крылья Советов паркында уздырырга кушу - ул татар телен һәм Татарстанны мыскыллау дип уйлыйм.
БМО игълан иткән шушы көндә дә без шәһәр уртасында шушы митингны үткәрә алмыйбыз икән, нигә республиканы Татарстан республикасы дип атарга, нигә аның Конституциясендә татар теле дәүләт теле дип язырга алайса?
Шуңа күрә, без шәһәр читендә, беркем дә йөрмәгән җирдә бернинди чара да үткәрмәячәкбез", дип Зинанов үз фикерләрен җиткерде һәм мәхкәмә карарын Татарстан Югары мәхкәмәсенә шикаять итәчәкләрен белдерде.
Шуны да әйтергә кирәк, хөкемдәр Азатлык хәбәрчесенең мәхкәмә утырышында үзен төшерүенә катгый рәвештә каршы чыкты, бары тик шикаятьче ягын гына төшерүгә рөхсәт бирде.

Американский парламент впервые начал свое заседание с чтения Корана

http://golosislama.com/news.php?id=29168

Американский парламент впервые начал свое заседание с чтения Корана

Американский парламент впервые начал свое заседание с чтения Корана
Первый раз за всю историю существования законодательной ассамблеи штата Висконсин ее заседание началось с чтения Священного Корана.
Мусульманской активистке Джанан Наджиб, которая была приглашена депутатом от Демократической партии Манделой Барнсом, одним из членов законодательной ассамблеи, выпала честь называться первой мусульманкой, которая с парламентской трибуны прочитала Коран.
Ранее аяты Священного Корана никогда не звучали с парламентской трибуны, хот в региональных парламентах Америки и в местных советах такая практика чтения молитв перед заседаниями встречается достаточно часто.
Источникgolosislama.com

В США РЕШИЛИ ЗАКРЫТЬ ПРОЕКТ РОССИЯ

В США РЕШИЛИ ЗАКРЫТЬ ПРОЕКТ РОССИЯ

Путин и Керри
Мы специально сделали паузу в комментариях о визите госсекретаря США Керри в Москву для того, чтобы дождаться официальных и неофициальных комментариев по этому поводу. Прямо скажем, паузу можно было не делать, ибо реакция Москвы настолько уныла и шаблонна, что предсказать ее было легко еще до того, как самолет Керри оторвался от бетонки аэропорта имени Даллеса в г. Вашингтон округ Коламбия.
Роскошные заявления Сережи Лаврова говорят о том, что большие дозы кокаина не проходят бесследно даже для таких тренированных деятелей, как «Унылая лошадь». Что только не плели россияне — просто сплошные народные частушки. Тут и совместная борьба с ИГИЛ, и решение конфликта с Турцией, и вообще — «за жысть». Больше всего радуют заглавия многих статей российской прессы в стиле: «Керри приехал на аудиенцию к Путину» и т.д. Все это сподвигло нас начать новую серию статей с переводом на понятный язык того, что иногда происходит. Это важно для людей измученных Нарзаном, «русским миром» и другими тяжелыми наркотиками.
Из серии: «Расшифровка черного ящика»
Итак, самый главный вопрос, на который российская пресса и конечно же Путин с Лавровым, не дали вменяемого ответа звучит так: «Почему в Москве?» По большому счету, даже с Путиным Обама встречается на многосторонних форумах, в перерывах между выходом из зала и посещением туалета, а тут — Москва. Ответ на этот вопрос мы оставим на финал, а сначала пройдемся по очевидным фактам.
Основное, о чем вещают кремлевцы, якобы совместная борьба с ИГИЛ. Будучи под глубоким наркозом, Лавров палит контору и забыв об осторожности говорит прямым текстом: — Решить вопрос с ИГИЛ без России, невозможно. Здесь не с чем спорить. Мало того, само создание ИГИЛ без России было бы невозможно. Об этом было известно и ранее, но характер российских бомбардировок, направленных куда угодно, но не на ИГИЛ, только подтвердил такое положение вещей. Кстати, российская пресса обошла вниманием претензии Керри к РФ именно в этом вопросе.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Все очень плохо – России уже ничего не поможет

Что качается «совместных действий», то гражданин Обама лично посылал гражданина Путина по известному адресу, с его предложениями о создании коалиции. Мало того, отбывая в Москву, Керри знал о том, что коалиция только что формализовалась и в нее вошли более 30 стран, включая вчерашних антагонистов Израиль, Саудитов и Турцию. Что самое смешное, неформальное лидерство в коалиции, делегировано Турции.
Кстати о Турции. Как только Лавров отчитался о том, что по вопросу Турции найдено взаимопонимание, последняя сразу внесла ясность в сей вопрос, задержав около 30 российских судов, желающих пройти черноморские проливы. Если кто-то не понял этого намека, то тут уже надо обращаться к доктору.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Что предрекли астрологи Путину на 2016 год?

Для того, чтобы обитателям Кремля было удобнее понимать суть речей Керри, прямо во время переговоров, Конгресс США снял полувековой запрет на экспорт американской нефти за рубеж. Этот элегантный ход, по своей смысловой нагрузке, равнозначен закручиванию вентиля на газовой трубе, которое демонстрировал Путин. То есть, Штаты выходят на стратегические рынки, которые контролировала Россия. А если еще проще, то Путину было сказано: — Ты больше не сможешь зарабатывать на нефти и газе, твое время прошло!
Понятно, что такой внушительный фон был продемонстрирован для столь же внушительной речи Керри, выданной лично гражданину Путину. Если раньше Путина пугали грядущими неприятностями, то теперь эти неприятности идут впереди, а толкование их значения — следом.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Зачистка вошла в финальную стадию

Итак, о чем на самом деле шла речь. Путина интересуют два основных вопроса: как получить доступ к замороженным Штатами $140 млрд. личных сбережений и гарантии личной безопасности. Похоже на то, что летом ему давали и то и другое, но тогда он еще хотел довесок в виде «покер фейс» по Украине — сохранение лица. Теперь ему сообщено, что то предложение уже не действительно и продать выход РФ из Сирии и Украины уже не получится. Это будет сделано без желания Путина. А больше ему продавать нечего. Единственное, чем он еще может побарыжить — слив ядерного оружия и территории России.
Учитывая то, что большая часть сильных мира сего решила, что РФ нельзя оставлять в неизменном виде, ибо там неизбежно будут появляться Путины, Сталины, Гитлеры и прочая дрянь, закрытие проекта Россия уже встало на повестку дня. Национальная особенность россиян — слепое доверие пастуху, может сыграть положительную роль в демонтаже проекта. Скорее всего, Путину было выдвинуто именно такое предложение, ибо все остальное будет решаться другими путями, где мнение или интересы Путина или РФ не будут учитываться абсолютно. Сирия Будет зачищена как от ИГИЛ, так и от Асада. Если российский антиквариат будет болтаться под ногами, будет зачищен и он. С Украиной вопрос тоже будет решен легко и быстро, но тут имеется другой момент, Украина находится в том месте, откуда пойдет закрытие общей темы под названием Россия.
Итак, почему же Москва? На самом деле Керри дипломатично и очень красиво обратился к россиянам. Им было показано, что время, когда они могли своими руками навести порядок в своей стране, тем самым — сохранив ее, ушло. Теперь судьба России, и так и не проснувшегося ее населения, уже никого не волнует. Не смогли сами, значит решат за вас. Дорога ложка к обеду.
Это — единственный и основной посыл, который Штаты отправили через голову Путина для всего российского населения. Но оно привычно уселось перед зомбоящиком и с восторгом слушает откровенных лжецов, которые без устали повторяют старую песню: «А в остальном, прекрасная маркиза, все хорошо, все хорошо!»

Невзоров: Великой русской культуры никогда не существовало

http://www.rosbalt.ru/piter/2015/10/29/1456041.html

Невзоров: Великой русской культуры никогда не существовало



САНКТ-ПЕТЕРБУРГ, 29 октября. Великой русской культуры никогда в принципе не существовало, поскольку все ее достижения - производные от западной цивилизации. Такое мнение высказал публицист, экс-депутат Госдумы Александр Невзоров.
"Если хотите про великую русскую культуру, то надо честно признать, что ее никогда не существовало в принципе. Все, что мы имеем, — это производные от западной цивилизации, - цитирует Невзорова "АиФ". - Матрешки, и те были придуманы в Японии, а в Россию их завезли только в конце XIX века. Оглянитесь вокруг себя! Вы что-нибудь исконно русское видите?"
На возражение журналиста, что у России есть своя литература, Невзоров заметил, что, к примеру, в «Евгении Онегине» Пушкина "русского не больше, чем в автомобиле с американским названием, но сделанном во Всеволожске". "Рифма, форма поэтического романа, как и любые другие литературные, музыкальные, живописные и прочие формы, — это все привнесенное, грубо говоря, лицензионное, - уверен публицист. - Все более-менее национальное, русское было брошено как хлам при переезде из XVII века в XVIII. Петр I решил, что с этим нельзя идти в цивилизацию, нельзя показываться миру".
Что же касается великого, могучего русского языка, то, как подчеркнул Невзоров, "русский язык — это франко-польско-англо-латинско-тюркское месиво".
"Да, в результате это месиво получилось неплохим, но надо честно признавать, что ничего уникального в этом нет", - отметил он. И добавил, что русское дворянство после войны 1812 года говорило преимущественно по-французски, поскольку на родном языке изъясняться было невозможно - большинству понятий и явлений не было никаких обозначений.